Ekonomi

Bakan Uraloğlu: Ulaştırma ve haberleşme altyapısına 194 milyar dolar harcadık

Bakan Uraloğlu, Erzincan’ın Refahiye ilçesinde düzenlenen Sünebeli Tüneli Aydınlatma Töreni’nde yaptığı konuşmada, türkülere bile konu olan, keyifli bağlarıyla adeta cennetten bir köşe olan Erzincan’da bulunmaktan mutluluk duyduğunu söyledi.

Devlet adamı yetiştiren Erzincan’ı ileriye taşıyacak projeleri birlikte hayata geçireceklerini belirten Uraloğlu, eski Başbakan ve Meclis başkanlarından merhum Yıldırım Akbulut ile tarihe son Başbakan olarak geçen Binali Yıldırım’ın da bir araya geleceğini söyledi. Türkiye’nin ve Cumhuriyet tarihinin en uzun süre Ulaştırma Bakanı olarak görev yapan Erdoğan, aynı zamanda şehirde büyüdü. Kendisinin de siyasetçilerden biri olduğunu ve çeşitli görevlerde kendisiyle yakın işbirliği içinde çalıştığını belirtti.

Uraloğlu, millete hizmet etmenin bir bayrak yarışı olduğunu ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın liderliğinde bu bayrağı her zaman yükseklerde taşıdıklarını anlattı. “Durmak yok, yola devam diyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılına girdiğimiz bu özel haftada, kazı ve tahkimat çalışmalarını tamamlayarak diğer taraftan ilk ışığı göreceğimiz önemli bir etabı daha geride bırakmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Sunebeli Tüneli’nde.”söz konusu.

Marmaray, Avrasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim, Osmangazi, 1915 Çanakkale köprüleri, İzmir-İstanbul, Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev projeleri peş peşe hayata geçirdiklerini hatırlatan Uraloğlu, şöyle konuştu: “Ülkemizin ulaşım ve haberleşme altyapısına son 21 yılda 194 milyar dolar harcadık.”İfadesini kullandı.

Bakan Uraloğlu, ülke genelinde olduğu gibi Erzincan’da da ulaşım ve altyapı alanında önemli projeleri hayata geçirdiklerini, şehrin ulaşım ve iletişim yatırımlarına son 21 yılda yaklaşık 30 milyar 200 milyon lira yatırım yaptıklarını belirtti. yıllar.

“ERZİNCAN’I ERZURUM, GÜMÜŞHANE VE SİVAS’A BÖLÜNMÜŞ YOLLARLA BAĞLADIK”

Uraloğlu, kentteki bölünmüş yolun uzunluğunu 14 kilometreden 355 kilometreye çıkardıklarını söyledi. “Bitümlü sıcak kaplama yolunun uzunluğunu 8 kilometreden 275 kilometreye çıkardık. Erzincan’ı bölünmüş yollarla Erzurum, Gümüşhane ve Sivas’a bağladık. Erzincan’ı, Türkiye’yi doğudan batıya bağlayan Kuzey TETEK yolunun merkezi yaptık. Mevt yolu olarak adlandırılan geçilmez Sansa’yı viyadüklerle geçtik. “Ayrıca yakın zamanda aydınlatma törenini gerçekleştireceğimiz Sünebeli Tüneli dahil Refahiye-Kuruçay-İliç Yolu gibi devam eden 6 otoyol projemiz daha var.”dedi.

Uraloğlu, Sünebeli Tüneli’nin inşa edildiği Refahiye-İliç Devlet Yolu’nun, Karadeniz kıyı şeridinden başlayarak Erzincan üzerinden Güneydoğu ve Doğu Akdeniz’e erişim sağlayan kuzey-güney aksında önemli bir geçiş noktası oluşturduğunu belirtti. ve şöyle devam etti:

“Erzincan için büyük önem taşıyan 78 kilometrelik yolu bölünmüş yol haline getirdik. Şu ana kadar toplam 56 kilometrelik çalışmayı tamamladık. Gümüşakar-Gümüşakar arasındaki 8 kilometrelik bölünmüş yol kesimini de hizmete açtık. Yolumuzun 26 kilometrelik bölümünü oluşturan Kuruçay’da 6,8 kilometre uzunluğunda 2 tünel trafiğe açıldı. “Bulunduğu 18 kilometrelik bölümde çalışmalarımız devam ediyor. Güzergâhımızın Sünebeli Geçidi’nde çift tüp olarak tasarladığımız 5.220 metre uzunluğundaki Sünebeli Tüneli’ni hayata geçiriyoruz.”

Bakan Uraloğlu, kazı çalışmalarının tamamlanmasının ardından ilk ışığın görüleceği Sünebeli Tüneli’nin 1617 metre kotundan başladığını ve 1440 metre kotunda mevcut devlet yoluna bağlandığını anlattı. “Gümüşakar-Kuruçay orta kesiminde ayrıca 1580 metrelik çift tüplü Gümüşakar Tüneli ve 72 metrelik Garipçay Köprüsü var. Garipçay Köprüsü’nü trafiğe açtık. Gümüşakar Tüneli’nin giriş-çıkış portal imalatlarını da tamamladık. Yol ve tünel çalışmalarımız sayesinde güzergahın ulaşım standardı önemli ölçüde iyileşti.Heyelan ve taş düşmelerinin önüne geçerek can ve mal güvenliğini arttırıyoruz.Gümüşakar-Kuruçay kesiminde gerçekleştirdiğimiz çalışmayla mevcut yol 3 kilometre kısalacak ve yolculuk süresi 35 dakikadan 15 dakikaya düşecek.Projemiz ile ülkemizin kuzeyi ile güneyi arasındaki karayolu ulaşım standardını yükseltiyoruz.Karadeniz’in ticaret hacmini artırıyoruz. Limanlardan iç bölgelere, değerli sanayi merkezlerinden yaşam alanlarına mal ve yük transferinin daha kısa sürede gerçekleştirilmesi sağlanarak bölgemize ulaştırılmaktadır. Dağ sporları, su sporları ve klasik mimarisiyle öne çıkan bölgemizin turizmine de değerli bir katkı sağlayacağız.”sözlerini kullandı.

SİVAS-ERZİNCAN HIZLI TREN HATTI ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR

Erzincan’ın demiryolu altyapısının tamamını yenilediklerini belirten Uraloğlu, Erzincan Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni demiryolu temasını da inşa ettiklerini belirtti.

Sivas-Erzincan hızlı tren hattı yapım çalışmalarının devam ettiğine işaret eden Uraloğlu, şöyle konuştu:

“242 kilometre uzunluğunda, saatte 200 kilometre hıza uygun, elektrikli, sinyalli ve çift hatlı yüksek hızlı demiryolu projesinin üretimine iki etapta devam ediyoruz. İlk etabımız olan 50 kilometrelik etabımız devam ediyor. -Sivas-Zara altyapı çalışmaları devam ediyor, 192 kilometrelik Zara-İmranlı-Kemah-Erzincan kesiminin proje çalışmalarını tamamladık.Yatırımımız doğrultusunda yürüttüğümüz ulaşım ve haberleşme projelerinin de uygun olduğunu görerek, Üretim, istihdam ve ihracat odaklı büyüme stratejisi, ülkemizi uluslararası arenada daha rekabetçi kılarak geleceğe dair umutlarımızı güçlendiriyor. Cumhuriyetimizin 100. yılında Türkiye Asırını Aşan “Yükselecek büyük ve güçlü Türkiye’yi inşa edeceğiz” “

Konuşmaların ardından Bakan Uraloğlu, eski Başbakan Binali Yıldırım, Vali Hamza Aydoğdu, AK Parti Erzincan Milletvekili Süleyman Karaman, CHP Erzincan Milletvekili Mustafa Sarıgül ve katılımcılarla birlikte tünele girerek incelemelerde bulundu.

Burada Binali Yıldırım kullandığı iş makinesiyle tüneli kazarak tünele ilk ışığın girmesini sağladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu